='description'/>

Sunday 24 November 2013

Hari minggu yang tenang...

Teks: Suhaila Rahim
Foto: Carian Google

Alhamdulillah.. pagi yang tenang dan mendamaikan. Menguruskan aktiviti harian seperti biasa. Cuti minggu di rumah shaja memandangkan suami di jadualkan bekerja. Kadang-kadang rasa beruntung bila suami bekerja mengikut 'shift' kerana kami selalunya dapat keluar menguruskan pelbagai urusan di hari-hari biasa ketika dia bercuti. Tidak perlu berebut-rebut dan bersesak-sesak ke pasar raya yang menjadi tumpuan orang ramai bila sampainya hari minggu. Begitu juga dengan urusan-urusan di pejabat-pejabat kerajaan atau urusan perbankan yang lebih mudah dan tidak menyesakkan. 

Hari ini baby tak banyak meragam dan mudah tidur berbanding hari-hari sebelumnya. Usai tugas memasak dan membasuh, dah boleh buka PC untuk mulakan entri. Oleh kerana akses intenet yang ada di rumah tidak berapa baik saya perlu menghidupkan PC lebih awal. Sambil menunggu proses 'loading' yang lambat, boleh menyusukan anak di pangkuan sebelum ditidurkan dalam buaian. Semuanya perlu dibuat dalam keadaan yang senyap memandangkan dia cepat terjaga dari tidur bila terdengar bunyi-bunyi yang bising. 


Bila baby sudah lena, dah boleh mulakan kerja-kerja menaip. Masalah internet yang sangat perlahan, nak 'save' entri pun memerlukan masa. Daripada termenung mengadap PC, saya boleh melipat kain baju yang baru di ambil dari ampaian sambil membuai bayi. Dalam menunggu nak 'preview' dan boleh 'publish' kain pun siap dilipat dan disusun di almari. 

Alhamdulillah.. dapat juga siapkan dua entri hari ini. Banyak lagi entri rupanya dibuat untuk merebut tawaran ebook percuma '101 idea Home based business' tawaran Puan Masayu ni.. Ada tinggal satu hari lagi esok.. hu..huh... macam tipis je harapan. Apapun semoga Allah kuatkan azam dan semangat saya untuk mencapai 44 entri secepat mungkin. In shaa Allah..


No comments:

Post a Comment