='description'/>

Monday 16 June 2014

Catatan Isnin 18 Syaaban 1435H

Teks: Suhaila Rahim
Foto: Carian Google


Bismillah. Bermula sudah sesi persekolahan. Alhamdulillah, Aqil pun mudah bangun hari ini. Mungkin semalam diberi semangat oleh abahnya dengan pembelian kasut dan stokin baru. Maklumlah anak seaktif Aqil semua barang jarang bertahan lama. Kasut yang sudah dipakai hanya bertahan separuh tahun, sudah sempit jadi perlulah juga dibeli baru. Dua helai seluar baju melayunya sudah saya jahitkan sebelum bercuti dulu. Jadi minggu ini dapatlah pakai seluar yang baru kerana seluar yang sedia ada sudah singkat.

Dua minggu bercuti, saya agak sibuk dengan aktiviti keluarga. Tambahan pula permintaan kasturi Al Mujahid sangat menggalakkan. Alhamdulillah, hampir setiap hari ada sahaja pesanan yang perlu di pos dan ada juga permintaan untuk dihantar terus di sekitar Kajang, Bangi dan Putrajaya. Syukur, sudah ramai yang dapat manfaat dan faedah dari Kasturi Al Mujahid. Bagi yang ingin mencuba boleh hubungi saya untuk tempahan. Tambahan pula ketika ini promosi satu bar coklat (halalan toyyiban) untuk setiap botol pembelian masih berjalan selagi stok coklat masih ada. Moga usaha ini akan membantu menambah dana untuk membangunkan madrasah Maahad Nurul Hidayah sebagai satu pelaburan akhirat kami nanti. In shaa Allah.

Alhamdulillah, baru selesai jahitan untuk dua telekung. Ada beberapa lagi dalam pembikinan. Kerja jahitan kali ini perlu di selang seli dengan baju raya nampaknya. Sasarannya mahu diselesaikan semuanya minggu hadapan. Jika berkesempatan hajat di hati nak jahit langsir untuk dua panel tingkap rumah. Boleh juga berlangsir baru menyambut malam 1 Ramadhan nanti. Moga semua dimudahkan. Aamin.
-------------------------------------------



1. Apa yang kita belajar dalam kelas asas blog dan penulisan.
- Menulis cara santai, tetapi masih lagi mengekalkan Bahasa Melayu formal. Ini salah satu cara menarik minat pembaca suka dan datang lagi ke blog.
- Bina tapak awal memperkenalkan diri kepada pembaca/bakal pelanggan.
- Belajar menulis dan latihan menulis untuk dapatkan momentum.
- Teknik tulisan yang mempengaruhi pembaca datang dan datang lagi.
- Bergabung dengan lebih ramai blogger-lebih 400 blog dalam akademi, untuk membantu aliran trafik ke blog.
- Ramai yang mahu bermula tetapi tidak tahu cara, menulis boleh dilatih jika tahu teknik yang betul.
- Mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog.
- Sudah ada blog, tetapi sudah tidak ada idea untuk meneruskan usaha berblog.

Jika kalian berada dalam salah satu kategori di atas, boleh sertai kami dalam kelas asas blog dan penulisan. Analisa dahulu sebelum masuk kelas. Boleh pm atau mesej inbox apabila sudah bersedia.

Hubungi saya di:

Facebook Rafisuhaila Rahim 
Tel: 013 684 4409

No comments:

Post a Comment