Guru
Online : Anys idayu zakaria
protege
: noor azila mohamad
sumber
: http://noorazilamohamad.blogspot.com/2014/07/ulasan-tentang-blog-asas-dan-fanpage.html
Teks:
noor azila mohamad
Alhamdulillah,
akhirnya hampir selesai segala tugasan yang diberikan. Sebulan yang lalu,
diperkenalkan oleh Nor Adilah kepada tenaga pengajar ABDR, Cikgu
Anysidayu Zakaria. Sebelum mengenali ABDR, saya sering mengikuti beberapa
kursus untuk mula berjinak-jinak dengan bisnes. Yelah, sebelum bertindak kita
kenalah persiapkan diri dengan ilmu yang perlu. Kalau tidak, umpama, terjun ke
laut tanpa ilmu renang. Saya mula mengikuti kursus Dr. Azizan sewaktu
mengandungkan anak pertama. Di situ saya mula membuka mata, seseorang pelajar
yang mempunyai kelulusan, dengan gaji RM5k adalah terlalu kecil jika
dibandingkan dengan seorang usahawan. Tetapi sebelum bergelar usahawan,
pastikan kita memantapkan diri dengan ilmu-ilmu yang dapat membantu kita
mengharungi segala cabaran dan dugaan sebelum bergelar usahawan.
Faktor
yang menyukarkan saya untuk mengikuti beberapa kursus ialah masa dan anak-anak.
Jika saya mengikuti kursus, suami perlu bercuti atau menghantar saya. Malah
anak-anak pula, tidak pernah berjauhan walaupun hanya sehari. Pernah satu
ketika, sewaktu anak pertama berusia 8 bulan, saya dan suami bawa bersama
mengikuti kursus pemasaran di Kuala Lumpur. Nasib baik mereka membenarkan,
tetapi hanya separuh hari saya mengikutinya, anak dah mula menunjukkan rasa
tidak selesa, saya hanya membiarkan suami mengikutinya sehingga tamat.
Namun,
setelah diperkenalkan dengan ABDR, saya rasa sangat bersyukur , saya dapat
menimba ilmu, berkongsi pengalaman dan mampu menaikkan semangat saya untuk
bergelar usahawan. Kelas asas blog dan fanpage ini cukup mudah. Saya tidak
perlu lagi menyusahkan suami untuk menghantar, tidak perlu lagi risau tentang anak-anak, semuanya hanya secara 'online'. Masa untuk
belajar pun, tidak membebankan, bila-bila ada masa terluang saya akan
berhubung dengan cikgu anys. Ada kalanya,
saya akan luangkan masa untuk belajar, tengah malam, selepas
anak-anak tidur, kadang-kadang awal pagi.Namun cikgu anys, sentiasa ada untuk
membantu dan cukup memahami. Seperti kata pepatah "di mana ada kemahuan,
di situ ada jalan". Terima kasih juga kepada pengasas ABDR, Puan
Masayu Ahmad, kerana cukup memahami keperluan suri.
Sebelum
ini, saya mengenali 'bisnes online' hanya menggunakan fb. Setelah mempelajari
di ABDR, saya rasa ia lebih mudah, apatah lagi jika kita dapat gabungkan
kemahiran pemasaran blog dan fb. Dengan blog, kita lebih mudah untuk
menghuraikan mengenai sesuatu produk, lebih mudah untuk mempamerkan produk dan
service yang kita ada, dan lebih meyakinkan. Alhamdulillah, saya semakin jelas
dengan halatuju untuk bergelar usahawan. In shaa Allah...
Teks: noor azila mohamad
Faktor yang menyukarkan saya untuk mengikuti beberapa kursus ialah masa dan anak-anak. Jika saya mengikuti kursus, suami perlu bercuti atau menghantar saya. Malah anak-anak pula, tidak pernah berjauhan walaupun hanya sehari. Pernah satu ketika, sewaktu anak pertama berusia 8 bulan, saya dan suami bawa bersama mengikuti kursus pemasaran di Kuala Lumpur. Nasib baik mereka membenarkan, tetapi hanya separuh hari saya mengikutinya, anak dah mula menunjukkan rasa tidak selesa, saya hanya membiarkan suami mengikutinya sehingga tamat.
---------------------------------------------------------------------------
Ebook: Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online
Masih promosi ebook rahsia khidmat pelanggan, hanya untuk 36 pembeli sahaja lagi untuk harga RM30.
Beli satu ebook bonus 1 ebook lagi. Harga selepas ini RM50.
Bayar di sini
http://gedung-ebook-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html
Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online
Bab 1: Urusniaga Online
Bab 2: Mengembirakan Pelanggan
Bab 3: Membina Keyakinan pelanggan
Bab 4: Menawan Hati Pelanggan
Bab 5: Menghargai Pelanggan
Bab 6: Kuasa Khidmat Pelanggan
Bab 7: Khidmat Pelanggan Profesional
Bab 8: Kuasa Suara Dan Gerak Hati
Bab 9: Tingatkan Bilangan Pelanggan Setia
Bab 10: Tingkatkan Keuntungan Dengan Kuasa Pelanggan Gembira
Tempahan-->
http://gedung-ebook-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html
Masih promosi ebook rahsia khidmat pelanggan, hanya untuk 36 pembeli sahaja lagi untuk harga RM30.
Beli satu ebook bonus 1 ebook lagi. Harga selepas ini RM50.
Bayar di sini
http://gedung-ebook-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html
Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online
Bab 1: Urusniaga Online
Bab 2: Mengembirakan Pelanggan
Bab 3: Membina Keyakinan pelanggan
Bab 4: Menawan Hati Pelanggan
Bab 5: Menghargai Pelanggan
Bab 6: Kuasa Khidmat Pelanggan
Bab 7: Khidmat Pelanggan Profesional
Bab 8: Kuasa Suara Dan Gerak Hati
Bab 9: Tingatkan Bilangan Pelanggan Setia
Bab 10: Tingkatkan Keuntungan Dengan Kuasa Pelanggan Gembira
Tempahan-->
http://gedung-ebook-anda.blogspot.com/p/borang-tempahan.html
No comments:
Post a Comment