='description'/>

Wednesday 19 August 2015

Cerita saya dan kek coklat

Teks: Suhaila Rahim
Foto: Koleksi Peribadi

Sebagai seorang peminat kek, saya selalu menyimpan resepi-resepi yang terhidang di wall Fb saya. Apa sahaja jenis kek saya akan pastikan saya akan simpan 'print screen' dalam telefon.

Sehingga kini tiada satu pun resepi yang saya buat kecuali Kek Coklat Kukus. Pilihan saya akan memilih yang kukus sebab tiada oven di rumah.

Sudah beberapa kali mencuba, ada yang jadi atau sebaliknya. Apapun kesudahan kek yang dibuat, selalunya ia akan habis juga walaupun dua hingga hari disimpan dalam peti sejuk. Alhamdulillah, saya dan anak-anak akan menghabiskan.
Percubaan pertama saya. Abaikan dekorasi ya! :)
Baru-baru ini saya mencuba membuat kek dengan Tepung Kek Coklat Segera. Alhamdulillah manjadi. Walaupun tak cantik rupa tetapi memang sedap. Bahannya mudah. Untuk yang kukus, cuma tambah telur, minyak masak, susu cair dan air panas, serta coklat masakan kalau nak buat topping. Tetapi selalunya tak sempat buat topping sebab anak-anak dah tak sabar makan panas-panas. Resepi lengkap disertakan dalam setiap pek. 



Jika ada berkenan nak order tepung ni boleh whatsapp saya untuk tempahan. Memang murah sangat dan hasilnya, In shaa Allah sedap dan sangat berbaloi. Ada dua pilihan sama ada yang kukus atau bakar.


Harga setiap pek RM10 sahaja (tidak termasuk RM7 untuk kospos) 
COD percuma untuk 5 pek ke atas di sekitar Kajang/Bangi/Balakong

Jika berminat hubungi saya:


Emel: suhailarahim@gmail.com
SMS/whatsapp: 013 684 4409
Facebook: Suhaila Rahim




No comments:

Post a Comment