='description'/>

Sunday 25 February 2018

Cerita dari klinik

Teks: Suhaila Rahim

Tiga hari lepas saya bawa Amni ke di Klinik Kesihatan untuk temujanji.

Sedang menunggu nombor giliran, saya ambil kesempatan untuk duduk di kerusi di depan kaunter. Kerusi di sebelah yang pada mulanya kosong, tiba-tiba seorang ibu muda dengan seorang anak kecil yang agak 'semangat' badannya duduk di sebelah saya.

"Berapa bulan ni?" Saya mulakan soalan sambil usap kaki anaknya.

"Setahun empat bulan kak" jawab si ibu sambil memujuk anaknya yang menangis ingin menyusu. Dari telor cakapnya, mungkin dia berasal dari seberang. 

"Subhanallah, semangatnya dia. Berapa berat dia ni?" Tiba-tiba saya yang terlalu teruja nak tanya lagi dan bila tahu umurnya.

"19 kilo kak" jawab siibu

Saya terkesima kali kedua. ha..ha..

"Habis, doktor suruh dia diet ke?" Soal saya lagi

"Macam mana doktor nak suruh diet kak, sebab dia hanya minum susu badan. Tak minum susu botol atau tak makan nasi atau bubur sangat" jawab si ibu sambil tersenyum

"Allahuakbar, rezeki sungguh dia ya.. Awak pun banyak susu ya? Awak makan apa ya untuk banyak susu?" Saya cuba bertanya rahsia

"Saya banyak makan sayur bening saja kak" jawab siibu

Saya pun terpaksa berhenti menyoal bila nombor giliran sudah dipanggil.

Bila usai hal klinik, saya cerita dengan suami tentang ibu tadi sewaktu dalam keeta. Sebenarnya, sebelum ibu tadi duduk di sebelah saya, dia dan anaknya menjadi perhatian mereka yang datang di klinik di kaunter pendaftaran lagi sebab saiz badan anaknya yang luar biasa. 

Tapi, nampak tenang sahaja dia mendukung anaknya kehulu ke hilir mengikut prosedur klinik.  Mungkin dia dah biasanya agaknya. 

Saya yang bawa Amni tak sampai lapan kilogam dah lenguh satu badan. hah.. hah.

Apa lagi sampai rumah sapulah CARE LOTION! In shaa Allah




Nama manja #CareLotion ni kami panggil #CL (SeeEl).

Walaupun CL ni panas, tapi tak lah sampai kulit rasa perit terbakar kecuali kalau awak sapu losyen tu sampai setengah tiub. :p

.
Dan yang specialnya CL ni, bila sapu tu, takadalah terus rasa panas. Rasa panas tu datang bila awak start buat kerja kerja rumah atau turun naik tangga atau drive waktu tengah hari walaupun kereta ber aircond.

Senang cakap, kalau sape CL kendian duduk sambil kilat kuku tak rasa la panas tu. Sapu CL kendian aktif buat kerja, dia punya rasa best tuuu... fuhhh!

.
CL ni bersifat #NANO. Bila kita apply je kat kulit dan sapu sapu terus meresap kat bawah epidermis kulit. Kalau sapu area perut, panasnya lembut menggigit gigit cinta.

Tak melekit dan penting baunya wangi perfume Ferragamo dari Italy. Tak delah malu bau halia dan diperli!


Berkenan boleh klik link ni http://elseekajang.wasap.my/carelotion atau call 013.684.4409 untuk dapatkan promosi beli 2 Care Lotion 50ml dapat satu PERCUMA. (Satu Care Lotion RM50 untuk 50ml) Postage saya bayarkan. 😄







No comments:

Post a Comment