='description'/>

Friday 27 June 2014

Zarina Zainal - Ulasan Kelas Borong Telekung Solat

Teks: Zarina Zainal

Guru Online: 
Sumber:
http://cikzarinazainal.blogspot.com/2014/06/ulasan-kelas-borong-telekung-solat.html

Ulasan Kelas Borong Telekung Solat
Ingat tak masa di sekolah dulu-dulu popular dengan adik angkat kakak angkat. Konon-konon kakak angkat tu tolong adik angkat dalam pelajaran atau bagi motivasi. Hmm adik sendiri pun tak terjaga. Lepas tu ada pula program mentor mantee dalam pelajaran, apa-apa boleh rujuk mentor. Dalam dunia online sekarang, belajar lebih mudah, masa lebih fleksible. Guru pun bukan perlu ada dalam satu kawasan kadangkala, satu di utara satu di Sabah sana nun tapi pelajaran masih boleh diteruskan. Cuma bergantung kepada diri sendiri sama ada hendak maju atau tidak.

Mengenali Akademi Bekerja Di Rumah di dalam FB oleh pengurus online Azuriyah Mohamad dan tertarik untuk mencuba satu kelas yang disediakan. Antaranya yang dipelajari ialah buat blog dan fanpage. Saya memang dah lama ada blog itupun kawan yang tolong buat tapi tak pernah berubah langsung blognya dari segi layout dan macam-macam lagi sedangkan tengok orang lain siap bling-bling dan ada lagu lagi. Sebenarnya takut nak mencuba sebab pernah cuba-cuba tetapi macam-macam yang 'lari'. Sudahnya terpaksa suruh kawan tolong perbetulkan semula.

Blog bisnes mesti berbeza daripada blog personal yang kadang-kadang boleh tersasar kepada syok sendiri. Dengan adanya guru sebagai rujukan, blog akan ada hala tujunya. Seperti kata bijak pandai, 'memberi pancing lebih baik daripada memberi ikannya. Terima kasih kepada guru online saya Puan Normi Yusof. Walaupun baru lepas bersalin dan dalam kesibukan untuk menguruskan rumah tangga tapi masih tetap mengajar dan menjawab soalan-soalan daripada saya.

Masalah hangat-hangat tahi ayam memang selalu datang dalam diri, lebih-lebih lagi bila sendiri jadi bos dan kuli. Dengan adanya komuniti Akademi Bekerja Dari Rumah ini sekurang-kurangnya boleh saling mengingati dan merujuk sesama sendiri.

Saya baru bertatih dalam akademi ini. Blog dan fan page pun belum sempurna lagi namun terima kasih di atas sokongan yang diberi. Masih di dalam proses pembelajaran.


Sertai kami di kelas online telekung solat.

No comments:

Post a Comment